POWIĘZIOWA JOGA JIN

o jodze

Joga Jin – odmiana jogi mająca swoje źródło w jodze taoistycznej; na grunt zachodni w latach 80-tych zaadaptowali ją Paulie Zink i jego uczeń Paul Grilley.
Nazwę „jin” nadała jej Sarah Powers, która naucza od ponad 30 lat oraz współtworzy Insight Yoga Institute, kształcąc i inspirując nauczycieli z całego świata. W swoim podejściu łączy ona praktykę jogi jin, jogi jang (hatha i vinyasa), medytację oraz elementy psychoterapii.

Joga jin jest spokojną praktyką, w której trzymamy się trzech zasad:

przyjmujemy pozycję we właściwym dla siebie zakresie
kropka
pozostajemy w bezruchu
kropka
poddajemy się sile grawitacji oraz upływowi czasu

Pozycje w większości są siedzące lub leżące, a każdą podaje się w kilku wariantach, tak aby można było wybrać najlepszy dla siebie. Czasy trwania w pozycji – od 3 do 20minut, w zależności od aktualnej potrzeby i stopnia zaawansowania.
Joga jin jest praktyką uniwersalną – pomaga odnaleźć balans każdemu, kto żyje w szybkim, głośnym, wymagającym i obfitującym w bodźce współczesnym świecie.
Na poziomie mentalnym wycisza, wspomaga koncentrację i zdolność do relaksu.
Na poziomie fizycznym nawilża stawy, ścięgna, więzadła i całą strukturę powięzi, wpływając pozytywnie na zdrowie, witalność i samopoczucie.

Regularna praktyka Jogi Jin:

zwiększa zakres ruchu i elastyczność
kropka
pomaga uwolnić napięcia z ciała, a czasem też związane z nimi emocje
kropka
stymuluje organy wewnętrzne do lepszej pracy
kropka
wspomaga procesy detoksyfikacji organizmu
kropka
wspiera proces uzdrawiania w przypadku chronicznego bólu i przewlekłych chorób
kropka
wycisza umysł, rozwija zdolność do relaksu
kropka
zwiększa równowagę mentalną i odporność na stres
kropka
przygotowuje do medytacji siedzącej
kropka
poprawia posturę, sposób poruszania się i oddychania
kropka
redukuje lub zapobiega osteoporozie
kropka
stymuluje produkcję kolagenu, elastyny i kwasu hialuronowego, co wpływa na młodszy wygląd oraz lepsze samopoczucie

o mnie

agnieszka czumaj

Agnieszka Czumaj. Jogę w różnych stylach praktykuję od 17 lat, uczę od 4. Zaczynałam od jogi Iyengara, potem praktykowałam jogę kundalini, aż do ukończenia kursu nauczycielskiego. Wreszcie trafiłam na jogę jin i… to było to! Ukończyłam 2-letni kurs u Bety Lisboa i Simona Caldera. Równolegle na przestrzeni 10 lat uczestniczyłam w kursach i warsztatach pracy z ciałem i medytacji – terapii ekspresyjnych (głównie wg. metody Anny Halprin), techniki Alexandra, metody D. Kapperta, Movement Medicine, psychologii procesu, Mindfulness, TRE oraz… jogi, co krok po kroku dało mi odzyskanie kontaktu z moim zamrożonym przez lata ciałem i obudziło do świadomego życia.

Oprócz tego odbyłam wiele godzin różnych terapii i wciąż jestem w drodze. Przez kilka lat zajmowałam się malarstwem intuicyjnym i wyrobem biżuterii. Z wykształcenia jestem… fotografikiem… Obecnie kontynuuję naukę u Sarah Powers, która kładzie nacisk na równoważenie pierwiastka jin i jang, czyli łączenie jogi jin i hatha oraz medytacji – głównie z buddyjskiej tradycji Mahajany. Ważną nauczycielką jest dla mnie Donna Farhi i jej szczególne podejście integrujące jogę z codziennym życiem i jego etapami. Od niedawna praktykuję jogę nidrę wg. Richarda Millera.

Przez szacunek do Ciebie i Twojej historii, nigdy nie dotykam bez pytania, a już na pewno nie dociskam, nie ciągnę i nie popycham do pozycji, na którą Twoje ciało nie jest gotowe. Ingeruję tylko w przypadku, gdy w grę wchodzi Twój komfort lub bezpieczeństwo.