o mnie

JAK PROWADZĘ ZAJĘCIA

Każdą pozycję zazwyczaj pokazuję w kilku wersjach, zaczynając od najłagodniejszej. Zależy mi na tym, żeby nikt nie czuł się gorszy czy mniej sprawny tylko dlatego, że ma więcej napięć w ciele. Takie podejście buduje zaufanie nie tylko miedzy mną i Tobą, ale przede wszystkim między Tobą i Twoim ciałem.

Najważniejsze jest dla mnie Twoje poczucie bezpieczeństwa. Na tym gruncie wspieram Cię w budowaniu dobrej – czyli opartej na szacunku i zaufaniu - relacji z ciałem.

Zachęcam do zmiany perspektywy; niech wszystkie rzeczy, które obecnie postrzegasz jako blokady, trudności i ograniczenia, staną się (bo w istocie są) Twoimi nauczycielami. Kiedy zaczniesz je szanować i dostrzegać, zobaczysz, co mają Ci do przekazania.

W ten sposób naturalnie poszerzasz swoją strefę komfortu, zwiększając tym samym poczucie bezpieczeństwa.

Szanuję Twoją wyjątkowość, w tym Twoje napięcia i wynikające z nich emocje, jakiekolwiek one są. Nie sugeruję ani nie stwarzam presji odczuwania i afirmowania „pozytywnych” z pominięciem „negatywnych”. Preferuje podejście niedualne, nieoceniające. Mam tendencję do zapraszania emocji uznawanych za trudne i bycia z nimi tyle, ile potrzebują.

Moje doświadczenie to budowanie siły, spokoju i odporności przez miękkość i odpuszczanie.

Co jest dla mnie ważne

INTENCJA
Jest jak światło rozpraszające ciemność; sprawia, że widzisz swoją ścieżkę

SZACUNEK
Do Ciebie, Twojego ciała, Waszej relacji i historii

BEZPIECZNA PRZESTRZEŃ
Wolna od presji. Taka, w której możesz zaufać sobie i swojemu ciału i pozwolić, aby Cię poprowadziło. Taka, w której wszelkie doznania, uczucia i emocje są mile widziane.

BEZPIECZNA RELACJA
Wolna od: etykietowania, osądzania i porównywania.

ZAUFANIE
Wynikające ze wszystkich poprzednich 😊

ODPOCZYNEK
Zgoda na odsunięcie się (choćby chwilowe) od świata oraz na fakt, że wszystkie sprawy i zdarzenia mogą toczyć się dalej bez Twojego udziału.

JAK NIE PROWADZĘ ZAJĘĆ

  • Nie sugeruję, że dany wariant pozycji jest lepszy od innych. Najlepszy to ten, który w tym konkretnym momencie i miejscu jest najlepszy dla Ciebie.
  • Nie dotykam, jeśli nie dostanę wyraźnej zgody na dotyk; udzielam wskazówek słownie.
  • Nie dociskam, nie ciągnę, nie popycham do pozycji, na którą Twoje ciało nie jest gotowe.
  • Nie proponuję wykonywania asan w dwójkach ani w trójkach.
  • Nie podpowiadam, co „powinno” się dziać podczas przebywania w konkretnej pozycji.
  • Nie namawiam do pogłębiania, a już na pewno nie do forsowania się w pozycjach. Wychodzę z założenia, że właściwa praktyka skutkuje spontaniczną i bezwysiłkową pracą w stopniu dopasowanym do aktualnych potrzeb i możliwości.

Moje uprawnienia